emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Bray: Aquarium och världens bästa nutellaglass

Publicerad 2014-04-08 17:56:00 i Allmänt,

Så i helgen åkte jag med Janice, Quinn och Freya till Bray en liten kuststad söder om Dublin. Där träffade vi Mary(farmor), Kim(Faster), Alba(kusin), och Finn(en annan kusin). For the record Alba och Finn är inte syskon Finn är farbrorns son. Så först gick vi in och kollade på fiskarna i akvariet. Det var inte jättestort men det fanns ändå mycket att se. Men till det viktigaste När vi var klara där och hade ätit lunch så gick vi till en italiensk glassbar. De hade alla möjliga smaker men jag var tvungen att pröva nutellaglassen, och vilken tur att jag gjorde det. Det var som att smaka en bit av himmelen. Jag skulle nästan kunna flytta dit bara för glassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela