emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Tredje gången gillt

Publicerad 2014-02-22 12:30:46 i Allmänt,

Hoppas att det funkar nu. Jag har skrivit något två gånger den senaste timmen, men min telefon ville inte vara med då jag tryckt på Publisera..... Jag sitter nämligen på bussen påväg till Galway. Jag och två andra au pairer, Jackie och Julia, ska dit över helgen. Men jag tänkte skriva om gårdagen. Så igår åkte jag, Quinn, Freya, deras kusin Finn, och deras farmor till Dublins zoo. Kl 12 så kom de för att plocka upp oss. Det var första gången jag satte in bilbarnstolen och Freya i en bil själv så det var lite krångel med det. Men efter lite pyssel fick vi fast allt och kunde komma iväg. När vi kom fram så regnade det, så vi börja med att äta lunch. Chips(alltså strips), chicken nuggets, and beans. De äter väldigt mycket bönor här... Men det är i någon rätt söt sås så det funkar, i lagoma mängder. När vi hade ätit klart så sken solen igen, och resten av dagen. Det var ett väldigt vanligt, men mysigt zoo. Det var första gången Freya var där och hon verkade gilla det. Hon var vaken hela tiden och det såg ut som hon hade roligt. Efter vi kommit hem så gick jag ut och fika med Steffie, ännu en au pair. Det var också väldigt trevligt. Kändes precis som att jag var och fikade med någon gammal kompis hemma. (Bilder kommer nog imorn)

Kommentarer

Postat av: Karl-Olof

Publicerad 2014-02-22 21:44:10

Häftigt.
Har du inte fått tillräckligt med regn?
Ni passerar nästan Tullamore. Köper du med en whisky?

Postat av: Karl-Olof

Publicerad 2014-02-25 05:57:15

Jag väntar på bilder... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela