emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

The Visitor

Publicerad 2014-03-18 17:33:05 i Allmänt,

Så förra veckan kom Ellen hit och hälsa på! Mycket kul!

Hon kom hit tisdag eftermiddag, och på kvällen gick vi ut och träffa Jackie, Julia och Steffie. Men vi kunde inte vara ute så länge eftersom nästa dag skulle vi ta bussen till Dublin.

På onsdag morgonen så drog vi som sagt till Dublin. Det var första gången jag var i Dublin också. Det första vi gjorde var att gå till Carrols och köpte massa souvenirer... Och en present till Julia. Sen gick vi runt i Dublin, kolla in Trinity College, några parker, St. Patricks Church, m.m. Trinity Collage var väldigt fint, skulle inte ha något emot att gå där, problemt är väll att det är samma prisklass som t.ex. Oxford eller Cambridge... I övrigt gillar jag Dublin, jag vet inte om jag skulle vilja bo där, men jag gillar det ändå.

På torsdagen åkte vi till Slane. Vi missa bussen som vi tänkte ta så vi hitta ett litet fik och åt typ bruch. Ellen tog pankakor med sirap, och jag tog crepe med choklad. Stället var väldigt mysigt, och maten var väldigt god. Sen som jag sa så åkte vi till Slane. Först gick vid till Slane Castle, ungefär en kilometer från bussen. Det var stängt eftersom det bara är öppet på sommaren men vi såg det på håll. Det var väldigt fint! Jag skulle inte ha något emot att bo där! Om man hade någon annan som städa.... Men det bor faktiskt någon där just nu, så det skulle ju inte vara omöjligt. Sen gick vi upp till the Hills of Slane. En liten historisk tur. Men jag orkar inte skriva historien här... Efter det åt vi på en mysig liten resturang inan vi åkte tillbaka.

På fredagen så jobbade vi, alltså tog Quinn till skolan, sen såg efter Freya. När Quinn sluta så gick vi till ett Cafe och åt pankakor igen. Sen spelade vi Call of Duty Goast på ps4 tills Janice kom hem. Då gick jag och Ellen in till stan som vi gjort alla andra kvällar.

På lördagen gick vi och spela lite basket med Quinn och spela mer ps4. Sen på eftermiddagen gick vi in till stan och först träffa Steffie och åt Subway, sen träffade vi Jackie och alla fyra gick till Ryans för att dricka te. Sen gick de andra hem och jag och Ellen tog en sista pubrunda innan vi gick hem.

Kl 4 på söndag morgonen så åkte Ellen till flygplatsen för att åka tillbaka till England. Det var som sagt en mycket trevlig vecka och det var kul att träffa henne igen! Det var också kul att prata Svenska igen. Bilder kommer senate eftetsom jag skriver på mobilen nu. Jag kommer också skriva om St Patricksday senare som var igår.

Kommentarer

Postat av: Ellen

Publicerad 2014-03-18 20:27:17

jätteroligt att jag kunde komma och hälsa på och träffa dig! jättebra sammanfattning för jag tänkte också skriva lite om veckan haha ;) men du glömde vår frozen yogurt, det viktigaste!! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela