emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Change of plans

Publicerad 2014-02-10 23:27:52 i Allmänt,

Så istället för igår (söndag) så blir imorn (tisdag) första dagen som jag är själv med barnen. Detta är pga att Janice måste gå en kort utbildning som är tisdag-onsdag. Båda hon och Declan jobbar ju på flygplatsen i Dublin, och flygplatser byter ju regler lite då och då.
 
Annars vad som har hänt är att jag har träffat några andra au pairer. Mycket trevligt folk. Några bor här i närheten, och en hel del har barn på samma skola. Så imorn när jag lämnat Quinn så ska vi ut och fika. Det blir då första gången jag är ute med Freya själv också, vilket är lite spännande. Janice har sagt att jag kan ta med Freya ut under dagarna och bara gå, gå till affären, eller till och med gå eller ta bussen in till centrum och shoppa om jag vill. Bara jag har med blöjor och ev. mat om det är den tiden. Det slår att behöva sitta inne hela dagarna, vilket många dagar jag säkert kommer göra ändå. Och sen måste jag ju va hemma innan Quinn kommer hem. Om inte någon av dem kommer hem innan han slutar skolan, fast då kan det ju vara bättre att planera att åka och shoppa efter de har kommit hem...
 
Men nu ska jag sova eftersom jag ska upp tidigt imorn, förhoppningsvis så kommer jag ha något att skriva om imorn kväll också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela