emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Checklista

Publicerad 2014-02-11 23:21:00 i Allmänt,

Alla blöjar bytta: Check
All mat lagad: Check
All mat uppäten: Check
Alla tårar torkade: Check
Alla läxor gjorda: Check
All fika fikad: Check
Alla dagens Big Bang Theory sedda: Check
 
Hmmmm ..... det var säkert mer jag gjorde idag, men vad kan jag inte komma på nu. 
Dagen var i alla fall lyckad måste jag säga. Jag och Freya hade en bra dag tillsammans. Vi fikade med de andra au pairerna. Två av dem hade också barn med sig, fast de var 3-4 år eller något. Mycket trevligt.
Sen när Quinn kom hem så fixade sig allt, läxor etc, med bara farten. Jo men det här känns bra, så nu är det bara att fortsätta.
 
Just det! Det snöa idag! När jag var ute på morgonen-lunch tid så var det strålande sol, väldigt skönt. Men sen framåt kl 3 kanske, så började det snöa. Hos oss smälte det så fort det nudda marken, men på flygplatsen så la det sig och Janice kom hem med en snötäkt bil. Det är så mysigt när det snöar, men jag var glad att jag var inomhus..

Kommentarer

Postat av: Karl-Olof

Publicerad 2014-02-12 18:50:52

Läst: Check

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela