emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Uppdatering ... 2

Publicerad 2014-02-01 13:44:03 i Allmänt,

6 dagar igen... vet inte om det är en bra eller dålig vana.
 
Hmmm.... vad har hänt..?
Vi kan ju börja med en lite uppdatering om Freya. Hon är så nära att börja krypa att det är frustrerande att se på henne. Men vi tror att det är för att golvet är så halt. Hon har ställningen redo men när hon rör sig så glider hon..
Annars igår så kaaan hon ha sagt sitt första ord!
Jag och Janice satt med Freya i vardagsrummet och såg på tv. Plötsligt så håller Freya upp en leksak och säger något som låter som "Look". Vi båda tittar på henne och tittar på varandra och på henne igen. Janice säger "That sounded like 'look'" och jag säger "That totally sounded like 'look'". Vi fortsätter titta på Freya som leker som om inget hänt. Så frågan är om hon menade att säga det eller om det bara var något som lät väääldigt likt.
 
Annars så tycker hon väldigt mycket om mitt telefonskal. Men liksom vem gör inte det? .. Okej, men i alla fall så ni som vet hur den ser ut; Den glänser, den låter 1 när man slår på/med den 2 när man skrapar naglarna mot den, den har ett hål (för kameran), och det känns kul när man drar fingrarna över den = en perfekt leksak!
 
Jaa..... Vad mer kan man säga? 
 
Ja! Jag hittade precis ett till eluttag närmare sängen! så nu kan jag ladda telefonen på natten men ändå ha den nära! ..*hosthost* 
 
Men jag ska göra iordning mig och så ska vi åka och gå på bio, "Mr. Peabody and Sherman". 
På tal om film så har jag sett många nya filmer här, familjen gillar att se på film och det passar ju perfekt eftersom jag är likadan + att jag får se många filmer som jag aldrig tänkt på existerar eller känt att "Nja kanske en annan gång", vilket är lite kul! 
 
Men ni får ha det bra så länge så får vi se vad som händert till nästa gång!

Kommentarer

Postat av: Karl-Olof

Publicerad 2014-02-01 22:32:53

Hoppas bion var bra.
En dålig vana att det inte är oftare uppdaterat.
Önskar dig all välgång och att det fungerar bra. 1 v till att klara allt själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela