emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Jag drömde en gång en dröm

Publicerad 2014-01-20 22:55:53 i Allmänt,

Denna dagen började med att jag drömde att jag var hemma. Det var en vanlig helgmorgon och vi satt vid köksbordet. Det var så vanligt att jag nästan trodde den var sann. Men på väg tillbaka till mitt rum så tänkte jag "Men.. Är inte jag på Irland? Joo det är jag ju! Detta måste vara en dröm!" Så jag ställde mig på mitt rum och tittade ut genom fönstret och bestämde mig för att vänta där tills något konstigt skulle hända, som det brukar göra i drömmar. Och strax där efter så "föll" jag in i nästa drömm.
 
När jag vaknade var jag ju faktiskt på Irland. Solen sken även denna morgonen så jag, Janice, Declan, och Freya tog med hundarna till en liten fin vandringsled vid en flod precis vid Navan. Det var en perfekt dag för en promenad. Solen sken, ingen vind, och bara så kallt att näsan blev lite kylig. De berättade massor om irländska vanor, dykning, hundarna, etcetc... Väldigt trevligt måste jag säga!
 
Annars har min "babyträning" börjat idag. Hur jag ska göra maten, hur mycket, vad vid vilket tillfälle, hur ofta.. Ja väldigt mycket om mat! Sen får vi se hur mycket jag kommer ihåg imorn, men det är ju därför jag är här redan nu, för att komma in i rutinen. Janice är väldigt bra. Självklart bryr hon sig om sitt barn, men hon är inte överbeskyddande. Jag har ju heller inte blivit kastad in i verksamheten, utan både jag och Freya blir gradvis introducerade till situationen.
 
Quinn är också jätte duktig. Han är lite hyper ibland, blir lätt distraherad, och lyssnar lite dåligt. Precis som de flesta åttaåringar. Men han hjälper alltid till, och tjatar inte.
 
Det känns helt enkelt väldigt bra det hära, jag tror jag gjorde rätt val.
 
Lite andra saker jag tänkt på:
1. Allting är Gorgeous! Alltså de säger alltid georgeous.. till allt som är bra eller vakert.. Bäbisen, maten, naturen, kälderna, tv-showen..
2. The Big Bang Theory är underbart! Okej jag vet att jag är sååå efter, men jag har aldrig sett det förut! Nu har jag sett ett antal program och jag älskar det!
 
Kom också på att jag skrivit 4 dagar i rad.. och rätt långa inlägg.. Det förtjänar applåder! Vi får se hur det går framöver..

Kommentarer

Postat av: stalker

Publicerad 2014-01-21 06:06:31

Applause.
4 dgr och långa händelserika.

Postat av: Jessica

Publicerad 2014-01-23 19:32:54

vab ra att du ser på big bang theory! då kan vi diskutera det när du kommer hem :3

Postat av: christin

Publicerad 2014-01-25 21:21:19

Bazinga!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela