emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Leaving on a jet plane..

Publicerad 2014-01-17 17:14:00 i Allmänt,

Gissa vilken kliché låt som jag fick på hjärnan då jag skulle åka? Just precis den låten som rubriken säger.. I princip hela tågresan till Göteborg så satt jag och sjöng på den .. "I'm leaving on a jet plane, don't know when I'll be back again.." är de ända raderna jag kan så det va lite enformigt.
 
När jag kom till Göteborg så hämta pappa mig på stationen och vi åkte ut till ett av Volvos ställen och åt lunch med mamma. Det va lite läskigt att gå in där bland alla seriösa kontorsnissar.. Jag kände mig väldigt obetydlig när de satt där i sina kostymer och höll på med sina viktiga papper. 
 
Sen väl på flygplatsen så vägde bagaget 24 kilo, men om man ser lagom rädd och oskyldig ut så brukar de va snälla mot en! Efter jag sagt hejdå till mina föräldrar och gått igenom alla kontroller så drack jag min tredje kopp kaffe för dagen! .. Okej det är ingen stor grej.. men det är nytt rekord för mig faktiskt!
 
Första flyget till Köpenhamn gick bra. Där hade jag 40min tills nästa plan skulle lyfta så 20min till boarding.. Men om plantet är liiite sent och man ska till andra sidan terminalen så är det rätt kort tid! Så jag powerwalkade (på ren svengelska) till nästa flyg påväg till Dublin. På det flyget satt jag inte brevid någon, eller det va ju tre säten och det i mitten va tomt. Så jag kunde sitta rätt bekvämt och breda ut mig själv och sträcka på benen.. De borde egentligen ha 3x3 flyg men att de tar bort mitten sätena! De är ju ingen som vill sitta där i alla fall! 
 
Sen kom jag fram till Dublin. Inne på flygplatsens toaletter så hade de "clean your mouth - finger strips" och en plattång. Jag vet inte om de har de på alla flygplatser men jag har aldrig sett det förut! Detta va dock inne på damernas, kan inte säga hur det va på herrarnas. 
 
Sen vare till att träffa familjen, det är en jätte trevlig familj på 4. Mamma, pappa, son 8år, och dotter 9månader. Jag kan presentera dem mer sen när jag har tid. Jag skriver även om idag(första riktiga dagen) senare för nu har jag skrivit rätt mycket och ni orkar la inte läsa mer... Och jag orkar definitivt inte skriva mer!
 
1 Farmor och Farfar skjusa till tåget och sa hejdå
2 Fancy coffee
3 Landvetter
4 Toy Story 2 någon?
5 Dålig flygplans bild
6 Mitt rum

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela