emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Uppdatering

Publicerad 2014-01-26 13:28:17 i Allmänt,

Tänkte att det var dags att skriva igen..Var det 6 dagar sen sist? Någon sådant.. Men det har inte hänt så mycket, men jag har ändå var upptagen och kl 9 (10 er tid) har jag vart så trött att jag gått och lagt mig. Men idag och igår har jag fått sova ut så nu är jag pigg nog att skriva något.
 
Lite saker har ju självklart hänt. 
 
Jag börjar bland annat känna huset.. Alltså t.ex. vilka golvplankor man ska undvika mitt i natten för de knarrar, var sakerna i köket är, hur man använder duschen bäst, och vart man sitter bäst i soffan. Jag antar att detta betyder att jag känner mig hemstadgad. Självklart saknar jag ju hemma, men jag har ingen hemlängtan. 
 
På tal om duschar. Jag vill tacka den människa som kom på att varmt och kallt vatten skulle komma ur samma kran! Om det är en sak jag inte har lärt mig än är det hur man ska tvätta händerna på ett effektivt sätt utan att antingen skålla händerna av sig eller ha istappar hängande från fingrarna. Sen vill jag också tacka den som kom på att man kunde ha bara en grej där man bestämmer värmen på vattnet. Det är okej om det är två men det kommer från samma kran, men det är så mycket lättare när det bara finns en!
 
Vädret här är annars lite roligt. Alltså haha roligt, inte bra. Ena sekunden är det strålande sol och andra så är det ösregn. Och just nu så blåser det så mycket att man knappt kan stå rakt. Det är lite jobbigt också för när det blåser så hårt så låter det som att det åskar. Jag är inte rädd för åska, men det är lite jobbigt när man inte vet om man ska akta sig och all elektrisitet eller inte. Insåg hur svensk jag var nu och pratar om vädret.. 
 
I förrgår så satte sig Freya upp själv för första gången. Jag har bara kännt henne i en vecka, men jag blev lite rörd. Tänk bara vad jag kommer få upplev henne göra det närmaste året. Jag kan bara tänka mig alla mammor där ute som känner det 10x starkare än vad jag gör. Det är underbart hur ett litet barn kan få en att känna sig stolt. (Detta stycke är väldigt osammanhängande, men jag hoppas ni förstår hur jag menar)
 
Men snart ska vi åka till Janice mamma, så jag ska göra mig iordning. Ska försöka vara bättre på att skriva, men om ni undrar något så kan ni ju fråga. 
Freya (med Big Bang Theory i bakgrunden..)
 
 
Och här är Holli (vä) och Loki (hö). Malin ville se dem så efter många om och men, och lite muta, så fick jag en okej bild.
 

Kommentarer

Postat av: christin

Publicerad 2014-01-26 22:19:18

Alltså! Bella mycket finare! Obs! Inte alls partisk...

Postat av: Jessica

Publicerad 2014-01-28 07:22:50

det där med två kranar would drive me crazy! Förstår din frustration ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela