emeliehammarsten.blogg.se

Om mitt liv som au pair på Irland. Varning för svengelska, talspråk, och allmän dålig svenska. Så går det när man pratar engelska hela dagarna!

Söndagsmys

Publicerad 2014-03-10 01:37:00 i Allmänt,

Nu på kvällen så var jag på puben,, eller en av pubarna det finns så många här. I alla fall det jag ville säga var att vi lyssnade på traditionell irländsk musik! Himla mysigt. Det var ett gäng musiker får medelålders till gamlingar som satt och spelade. De hade också en del roliga instrument, någon konstig trumma med en borste, och en väldigt cool gitarr grej. Men det mest speciella var en som spelade en låt på flöjt. De sa åt alla i hela puben att vara tysta. Och det var så vackert!
Men det fick mig att tänka lite. När vi är borta så försöker vi se så mycket av den nya kulturen där vi är. Men vi tar inte alltid vara på den kulturen som vi har hemma. När jag ser kulturen här så känns det som att Sverige har förlorat en del av sin. Det kanske är för att jag är van och inte märker den, men för att lära sig om andra måste man vet en del om sig själv. Men jag tycker att vi ska försöka hålla kulturen vid liv! Det är faktiskt den som gör det kul att resa, både mellan olika länder men även i sitt eget land.

Kommentarer

Postat av: Karl-Olof

Publicerad 2014-03-10 19:19:32

Jul har du ju alltid tyckt om, och nästa år vid midsommar blir det besök vid traditionellt midsommarfirande (efter traditionell midsommarlunch med sill och nubbe).;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela